Friday, April 16, 2010

~m.u.s.e~memories at perock~

owh.
2 malam yang lepas layan m.u.s.e.
da lame tak layan muse.hurmm.
dulu mase aku layan muse time tu tengah blaja kat matrix.




time tuh my rummate ade sorang kawan yang minat
gile tak hengat ngan band muse neh.
then, one day die datang bilik kami with walkman die.
pas2 duk suh aku and d other 1 rummate dengar lagu yang die tengah dengar.
lagu tuh title die "Time is Running Out"



klik sini kalau nak donload lagu neh.



memang gile best lagu tuh.
sangat gile sampai aku and rummate syek duk melayan lagu
tuh pas2 duk pasang kat radio sampai gegar 1 blok.
*hehe.tipu jer.*



tapi kami bertiga (aku, zetty and linda) mang gile muse time tuh.
sampai aku bile kua outing g j.j terus g carik kedai kaset and beli kaset m.u.s.e.
time tuh lappy2 neh tak dibenarkan bawak ke matriks.
huhu.so, tak ley la nak donload mendonload neh.
then, nak g carik kat tenet pon kene g lib.
itu pun kene take turn nak pakai internet.
leceh tol.
last2 bile g outing ngan rummate terus beli kaset m.u.s.e.hoho.
mang gile besar impak muse kat aku time tuh.




 
malam2 study nak kasi ilang ngantuk layan la muse neh .
(lagi satu band aku suke layan is linkin park.sangat suke gile tak beragak) +
ley wat ilang rase takut dengan cite2 antoo yang member selalu cite.



owh.
cite antoo paling hangit mase kat matrix is makcik jual karipap dari tingkap
kat floor ats.
belah bawah tak men la.
tak mencabar.
terbang2 baru besh.hoho.
nak2 dulu meja study sebelah tingkap.
pas2 malam2 study suke bukak tingkap.
*selalu la kene kaco ngan mak cik tuh*
karipap die mang gile sedap.
okeh.
tipu jer.
hoho.




owh. tym tuh kami duk tingkat empat.sangat tinggi.
from depan bilik kami boley view pekan gopeng.
view dari tingkap boley nampak ladang kelapa sawit terbentang luas.hoho.horlicks.*



lagi satu cite yang gile hot time tuh cite antoo "orang sebelah"
nape orang sebelah?sebab yang datang mengetuk pintu malam2
hanya sebelah badan jer.ha.takut tak?takut tak?ngeh3~



pastu dulu suke melayan THR every friday nite.
pandai dj neh pilih hari. T_T
ade siaran cite antoo after midnite.



*layan tiap malam jumaat je ler*



cite yang kat THR tuh ismahalil yang handle.
suke dengar pon sebab sore ismahalil tuh yang sangat macho.
bukan nak dengor sangat pon stori mori cadbury kat radio tuh.
wat meremang bulu roma jer.hoho.



dulu2 selalu study sampai ke subuh.
after subuh baru titun.
pastu tengahari baru bangun.
pastu selalu la skip kelas menjelang nak exam.hoho.
especially kelas yang tekgu nye xbesh.
*ingat lagi class math.*
*sangat gile bosan tekgu tuh.*
*tengok muke die pun mate rase nak tutup jer. T___T*
dari ngantuk lam lecture hall bek membungkang kat atas katil.kan??
sangat tak senonoh perangai time tuh.hoho.





owh, dekat matrik la kasi pulun abeh2 nak study.
ngan syllabus yang gile banyak.ngan tutornye lagi.
pastu kelas yang dari pagi sampai ke petang.
sangat gile penat study.
mang takde mase nak joli sane joli sini.
hmm.




balik pada cite m.u.s.e


one thing, yang selalu ingatkan aku pada lagu2 muse is mase
aku and piya and rummate die kot.
kalau xsilap.
kami g nengok wayang cite "The Village" di J.J Ipoh.




 

(aku tak tau piya ingat lagi ke tak)
bile aku dengar lagu2 m.u.s.e mesti aku ingt cite the village neh.
pasal ape?
aku pon tak tau.
macam ade kimia *chemistry* je antara cite tuh ngan lagu2 muse. pada aku ler.
 ni lagi satu lagu m.u.s.e yang aku suke dengar.
klik sini kalau nak donload yer.





and satu lagi benda aku tak ley lupe mase kat matriks.
bile tiap kali bangun pagi banyak kesan gigitan makhluk bername
"challi" kat tangan and badan.
sakit okeh makhluk halus tuh mengigit.



 

 
eh, bukan makhluk halus yang mistik tuh.
tapi serangga tuh yang halus.heheh.
sampai satu tahap.
rummate yang tak tahan duk kene gigit lalu terus
membalas dendam dengan memerangkap beberapa ekor
challi dan dismpan di dalam botol sampai mati kelemasan
kerana kekurangan oksigen.muahah.







*gelak jaat*







itu antara conspiracy jahat + takde keje aku and rummate.hoho.
makhluk tuh patot terima balasan pon sebab gheghet
kitaorang sampai tangan naek bengkak kemudian
bertukar menjadi gelembung2 air sebelum
ianya pecah dan meninggalkan parut2 yang huduh.
sangat sakit + sakit hati.





pastu bile da saket kene la beratur kat klinik matrix
jumpe doc mintak ubat penawar.
ade jugak budak2 yang lagi teruk kene dari aku time tuh.
but siyesly, kesan gigitan makhluk halus tuh memang
sangat mendalam menusuk kalbu hati durjana neh.hurrmm.

 

 

owh.
lupe lak nak btaw.
dulu saye study kat matriks gopeng perock.
d most beautiful matriculation college in malaysia.
okeh.




matriks neh duduk nye di atas bukit.
view mang sangat tantek.
and trademark matriks neh adalah tangki air nye yang berbentuk ala2 UFO.
pengarah matriks ni dulu penah cakap.
sape2 yang panjat UFO neh die ley view bandar IPOH.
penah gak teringin nak panjat.
tapi tak tercapai dek pikiran pon.



 

hasil carian google



sape2 nak tengok UFO.
ley la datang shini.
hoho.



hasil carian google jugak.

 
okeh.
takat ni je memori yang ingat.
act, banyak lagi benda nak stori mori cadbury chocolatey.
tapi penat la nak naep. T_T
*act, malas.*
hoho.


ok,daaaa... =)



3 comments:

  1. Babe, cite 'The Village' tu adalah first movie aku nengok tau! Mane bleh lupe. Haha.. Cite yang tak dipikir dek otakkan? But best glerkan cite tu???

    ReplyDelete
  2. haha.
    yeker?1st tym masyuk panggung r neh.heheh.
    aah.ngarut sungguh tapi best.
    cmane tah ley terlayan.hoho.

    ReplyDelete
  3. haha.
    yeker?1st tym masyuk panggung r neh.heheh.
    aah.ngarut sungguh tapi best.
    cmane tah ley terlayan.hoho.

    ReplyDelete

No anonymous allowed here!!!

~~To Exchange Link Please Leave Your Links Here~~