Wednesday, September 7, 2011

Firas genap 3 bulan

Salam readers

Hari ni 07/09/11 bermakna baby Firas dah genap 3 bulan. Rase macam kejap je die membesar. And aku rase lagi tak sabar nak tengok die membesar lagi. Heeeee~~
Ari Isnin lepas aku bawak Firas untuk check up 3 bulan. Aku bawak ke private jer. Malas nak bawak ke KK. Sebab nurse dekat KK rumah my mom tuh very cerewet la. Lepas kes kuning Firas and kes aku bertekak dengan nurse kat situ terus dah aku banned klinik tuh. Haha. Jahat gile kan?? Aku prefer g private sebab tak yah apply leave and tak perlu tunggu turn lelame.  Walaupon mahal tapi nasib boley claim balik. Hehe. Apedehal kan?dah jalan senang ade watpe nak susahkan badan. Ye dop?


Alhamdulillah sampai ke harini baby Firas membesar dengan baik. Kire kalau folo graf memang cantik ler graf nyer. Berat baby Firas pon dah 6.5kg. patot ler berat semacam jer kalau dukung baby Firas. 6.5kg atas lengan. Huhu. And alhamdulillah sampai ke hari ni kesihatan baby Firas pon memuaskan. Setakat ni Firas belom lagi pernah demam2 or selsema. Kuat jugak anak ibu yek?heh.berkat minum susu ibu kot. so, antibodi nye pon kuat la. *yeke?* tapi takpe sebab memang dah terbukti susu ibu memang  the best in the world. hehe. and aku pon memang fully BF baby firas. tak pernah campor pon  dengan FM setakat nie. 


Or maybe jugak die ikot gen aku yang susah nak dapat penyakit tapi once dah kene memang lame gile la nak sembuh. Sebab aku ni jenis yang kalau datang sakit lambat nak sembuh and yang paling best dapat pakej. Demam + batuk + selsema + pening kepale. Huhu...


 ni pic time malam raye aritu. keje die memang best. tido, bangun nyusu pastu tdo balik .bile lapar bangun lagi and then tido balik. haha. seronok jage baby Firas sebab die xbanyak ragam. nak mandi pon kadang2 kene kejutkan. pic yang ni enchek suami cakap macam die kene paksa tutup mate untuk tidur. hehe...


 sekarang ni aku tengah usha2 benda alah kat bawah ni. nak belikan untuk baby Firas. tadi dah usha price dekat babymanjaku. boley tahan dak price die. huhu. sekarang pon baby Firas dah pandai borak. pernah sekali pukul 5am die bangun lepas bagi susu terus die ajak borak. adeh, bengkak mate layan die sorang jer. terpaksalah aku and enchek suami melayan borak die. and habit terbaru die sekarang suke hisap jari. and tangan pon dah pandai menggapai2. so, kalau dah ade play gym ni maybe die boley explore benda alah ni kan? balik keje ni nak terus g baby manjaku la. heeee~~


2 comments:

  1. wassalam..wah berat same ngan afiq 3bln....hihi...firas pun mesti bambam kan...mama firas dah beli ke play gym tu...sy pun mcm berminat jer..hihihi...

    ReplyDelete
  2. @maMataufiQ hehe..yeker?boley geng la afiq ngan firas yer..hehe

    playgym tuh dh beli pon..try la bg ur son main kt play gym tuh..mesti die suke.. =)

    ReplyDelete

No anonymous allowed here!!!

~~To Exchange Link Please Leave Your Links Here~~